מחלות שקדים ושקד שלישי

השקדים נמנים על המערכת החיסונית והם ממוקמים בצידי הלוע. מיקומם אינו מקרי, והוא מאפשר להם להילחם בזיהומים הרבים החודרים אל גופנו דרך הלוע והאף.

שקד שלישי, או אדנואיד, עשוי מרקמת לימפה, ממש כמו השקדים,והוא שונה מהם בעיקר במיקום שלו הגבוה יותר בחלל לוע האף.

במצב דלקתי יש תפיחות של כל הרקמה הלימפטית , והם מתנפחים בעת זיהום או דלקת. במצב זה תיתכן חסימה של מעבר האוויר, דבר שיוביל לנחירות, קושי בנשימה, דום נשימתי ובעיות שינה שונות. במצב כרוני של שקדים ואדנואידים מוגדלים , עשוי להות מצב חסימתי הגורם לדום נשימה חסימתי בשינה, עם עייפות ואף בעיות התפתחות אצל ילדים.

דלקות שקדים חוזרות הם גם בעיה כרונית שלעיתים בגללה מבצעים ניתוח כריתת שקדים.

דלקות של האוזן והצטברות של נוזלים באוזן תיכונה, הנן בעיות המאפיינות מצבים של שקד שלישי מוגדל. במקרה זה תיתכן ירידה הולכתית בשמיעה, הפרעות בהתפתחות השפה וקושי לדבר כיאות.

כאשר הזיהומים והסיבוכים שצוינו לעיל הנם כרוניים, מפריעים לאיכות החיים או מהווים סיכון בריאותי, רופאי א.א.גרון ימליצו על ניתוח להסרה של השקדים והשקד השלישי.

ניתוח להסרה של השקדים יכול כיום להתבצע בשיטות מתקדמות עם פחות כאבים ופחות דימום.

דר' יצחק  ברוורמן מבצע ניתוחי שקדים בשיטת COBALTION הייחודית. .בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת הזו, ניתן לבצע ניתוחי הסרת שקדים חלקית באופן בטוח, יעיל ונוח. היתרון בשיטה מצוי בכך שהרקמה הלימפטית הבריאה של השקד איננה מוסרת אלא רק החלק הנגוע ברקמה, כך שלאחר הניתוח המטופל עדיין נשאר עם רקמה לימפטית החיונית לבריאותו. יתרון נוסף המצוי בשיטה זו הוא השימוש באלקטרודה מיוחדת לצורך ההפרדה של הרקמות הפגועות מהרקמות הבריאות כך שהניתוח נעשה ללא דימום וההחלמה ממנו מהירה ובטוחה יותר.