ניתוחים להסרת שקדים

את ההכנה המנטאלית של הילד לקראת הניתוח יש לבצע כל ילד על פי גילו ואופיו. לרוב מומלץ שלא למנוע מהילד פרטים על הניתוח,היות והידיעה מפחיתה לרוב מתחים וחרדה לקראת הניתוח.לרוב יסופק לכם על ידי הרופא המנתח רשימה של הדרישות אותן יש למלא קודם הניתוח,כאשר לרוב מתבקש המטופל לבוא בצום של שש שעות קודם לניתוח.

ביום הניתוח עצמו מומלץ לבוא קודם הזמן,כך שההתארגנות תעשה בנחת ותשרה רוגע על המנותח. מומלץ להצטייד במשחקים עבור זמן ההמתנה ובגדים להחלפה על פי הצורך.

על אף שהילד מלווה על ידי הוריו אל חדר הניתוח, בעת הניתוח עצמו נוכחותם של ההורים בעת היא אסורה. המנותח ומלוויו יפגשו לאחר הניתוח בחדר ההתאוששות.

לאחר הניתוח, ולאחר שווידאו כי לא קיים דימום או סיבוך אחר,המנותח יועבר לחדר ההתאוששות וזאת עד שיתעורר באופן מלא. זמן ההתאוששות נע בין מספר שעות ללילה בהתאם לתוצאות הניתוח,סוג הניתוח ובהתאם למצבו של המנותח. עם השיבה הביתה מומלץ לצרוך מזון קל קר או פושר, שתייה מרובה אך לא מוגזת. זמן ההחלמה המלא הוא בין שבוע אחד לשבועיים, בהתאם למנותח. יש לעקוב אחר הוראותיו של הרופא המטפל ולעקוב אחר מצבו של המטופל. במקרה של סימנים מחשידים יש לפנות לרופא לבירור ובמקרה של דימום יש לפנות באופן מיידי למיון.